امروز: پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 8 ذو القعدة 1442 | 2021-06-17
کد خبر: 4062 |
تاریخ انتشار : 21 فوریه 2018 - 2:02 | ارسال توسط :
18 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

معاون وزیر راه آخرین وضعیت پروژه های بخش راه در خوزستان را تشریح کرد.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان دکتر غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه 2 اسفندماه در نشست با معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که در محل استانداری برگزار شد گفت: گلایه ای که […]

معاون وزیر راه آخرین وضعیت پروژه های بخش راه در خوزستان را تشریح کرد. 
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان دکتر غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه 2 اسفندماه در نشست با معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که در محل استانداری برگزار شد گفت: گلایه ای که وجود دارد در مورد عدم تناسب میان حمل کالا و همچنین جابجایی مسافر در استان با استانداردهای راه در کشور است چون خوزستان در حمل کالا رتبه دوم را دارد و در جابجایی مسافر رتبه چهارم هستیم اما در استانداردهای راه ششم هستیم.استاندار خوزستان افزود: باید تلاش شود انشاالله متناسب با جابجایی های مسافر و کالا از جاده های استاندارد برخوردار باشیم به این معنی که ما انتظار داریم از نظر استاندارد راه هم سوم یا چهارم باشیم و جایگاه استان از این لحاظ مطابق با خدماتی باشد که ارائه می دهیم.شریعتی یادآور شد: در راه های استان پروژه‌های زیادی داریم و قراردادهای زیادی بسته شده اما اعتباری که در سال تعلق میگیرد نسبتاً رقم پایینی دارد و موجب می‌شود پیشرفت کند باشد و نارضایتی مردم را در پی داشته باشد.استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی صورت گرفته برای سال ۹۷ یک تغییر جدی ایجاد شود و هم از جانب استان و هم از طرف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یک تحول جدی و افزایش اعتبار قابل ملاحظه ای صورت گیرد تا بتوانیم در این زمینه توسعه مطلوبی داشته باشیم و به استانداردهایی که حق استان است نزدیک شویم و بعضاً بزرگراه هایی که به صورت تکه تکه هستند را به هم متصل کنیم و شرایط را برای انتقال بار و جابجایی مسافر در استان بهبود بخشیم.در ابتدای این جلسه خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز گفت: پروژه‌های خوبی در محورهای مختلف استان شروع شده است؛ یکی از موارد مهم برای استان مسیرهای منتهی به سایر استان‌هاست که ما باید افزایش ظرفیت ایجاد کنیم.معاون وزیر راه افزود: در بخش شمالی استان به سمت لرستان خوشبختانه احداث آزاد راه انجام شده و هم اکنون ظرفیت ترافیکی خوبی دارد همچنین مسیر ایذه به سمت چهارمحال و بختیاری و اصفهان بحث چهارخطه کردن آن شروع شده است و با روند خوبی در حال عملیات اجرایی است.خادمی ادامه داد: مسیر دیگر مسیر به سمت شیراز است ما به یک کوریدور شرقی غربی از استان خوزستان به سمت استان فارس و در نهایت استان کرمان و از آنجا به سیستان و بلوچستان نیاز داریم که در بخش خوزستان تا فارس سرتاسر آن خوشبختانه قراردادهای آن منعقد شده است و امیدواریم در آینده به عنوان یک کریدور سرتاسری از جنوب غربی کشور به سمت جنوب شرقی کشور فعال شود.معاون وزیر راه در مورد سایر پروژه ها تصریح کرد: محدوده استان خوزستان تا خیراباد فقط ۱۱ کیلومتر قرارداد نداریم که امروز برنامه ریزی شد انشاالله قرارداد آن هم در اسرع وقت منعقد می شود در برخی جاها هم که مشکلاتی مانند کندی کار پیمانکاران است امیدواریم برنامه‌ریزی جدیدی انجام دهیم که در سال ۹۷ با یک روند بهتری بتوان کارها را انجام دهیم.مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در بحث کریدورهای سراسری ترانزیتی دو کریدور اصلی در دستور کار است؛ یکی کریدور شمال به جنوب غرب کشور است که بندر امام و در نهایت خوزستان و بعد لرستان و پس از آن کرمانشاه، سنندج و در نهایت آذربایجان غربی و شرقی را به هم اتصال می دهد به این ترتیب این کریدور ترانزیتی را که نزدیکترین مسیر کریدور جاده ای به آبهای آزاد خلیج فارس به سمت آذربایجان و در نهایت ترکیه و اروپا است  به ‌عنوان یک کریدور توسعه‌ای در کشور در آینده خواهد بود و این کوریدور به اسم کریدور شماره ۱۰ است که بخشی از آن در استان خوزستان است.خادمی ادامه داد: یک کریدور هم کوریدور بزرگراهی ساحل خلیج فارس است که از شلمچه شروع می‌شود و بعد از طی استان خوزستان در استان های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در نهایت شهر چابهار امتداد می یابد. هدف از احداث این کوریدور این است که ما بتوانیم سواحل خلیج فارس را فعال کنیم و تثبیت جمعیتی در این مکان داشته باشیم و یکی از ضروریات این کار آماده نمودن زیرساخت در این محدوده است؛ خوشبختانه در استان خوزستان بخش بزرگراهی آن در مراحل انتهایی ست و فقط کمربندی آبادان خرمشهر باقیمانده و بین ماهشهر به سمت هندیجان ۲۰ کیلومتر باقیمانده که امیدواریم در اوایل سال ۹۷ به پایان برسد.معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: این کوریدور به عنوان یک کریدور توسعه برای سواحل جنوب کشور است که یک برنامه ملی برای آن پیش‌بینی شده است و امیدواریم با این برنامه ملی بتوانیم این سواحل را برای سایر توسعه های صنعتی و اقتصادی از نظر بزرگراهی آماده کنیم.  خادمی تصریح کرد: امروز اعلام شد حدود ۲۲ پروژه مختلف در استان داریم که در قالب ۱۱ طرح مصوبه پیوست قانون بودجه دارد کار می شود؛ یکی از این مسیرها مسیر پاشنه زاگرس است که پیشرفت فیزیکی آن به دلیل اینکه تازه شروع شده پایین است.معاون وزیر راه توضیح داد: این مسیر از حسینیه دزفول به سردشت و پس از آن اندیکا و در نهایت به ایذه می رسد و به این ترتیب در شمال استان خوزستان در واقع یک خط ترانزیتی احداث خواهد شد با این حال منابع اعتباری آن مقداری محدود است.خادمی در خصوص پروژه های ریلی عنوان کرد: در بخش ریلی هم یکی از مسیرهای مورد برنامه‌ریزی ما مسیر ریلی خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری و از آنجا اصفهان است به این ترتیب ما استان خوزستان را از طریق مرکز کشور به پایتخت اتصال می دهیم.معاون وزیر راه ادامه داد: این پروژه یک پروژه بزرگ و حجیم است و برآورد حدود ۵ میلیارد دلاری برای این پروژه است بنابراین حجم پروژه قابل توجه است و شاید بزرگترین پروژه کشور باشد و باید برنامه ریزی خوبی در آینده روی آن انجام شود.خادمی در پایان تصریح کرد: مطالعات این پروژه به دستور رئیس محترم جمهور آغاز شده و استانداران و نمایندگان این سه استان پیگیر این موضوع هستند؛ یک شرکت کره‌ای مطالعات سرتاسر مسیر را انجام داده است و چند کریدور پیشنهاد شده که در حال بررسی است که امیدواریم بتوانیم در آینده روند اجرایی آن را آغاز نماییم. 
منبع خبر ( ) است و  در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 09800000000  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!